Sistemul de franare este unul din cele mai importante componente ale autovehiculelor. Securitatea in trafic depinde de capacitatea unui autovehicul de a se opri in conditii de siguranta pentru sofer, alti participanti la trafic si pietoni. Viteza adecvata conditiilor de trafic, starea anvelopelor si eficienta sistemului de franare pot face de multe ori diferenta dintre viata si moarte pe sosele. Tinand cont de frecventa utilizarii franelor, durata de viata a componentelor sistemului de franare este destul de mica. Din acest motiv, specialistii industriei auto recomanda o revizie pe an sau la maxim 10.000 km. Problemele sistemului de franare au o incidenta destul de mare in randul soferilor agresivi sau neglijenti cu intretinerea propriului autovehicul.Reparatiile acestui sistem sunt destul de costisitoare si pun presiune pe aproape orice buget de intretinere auto. Din aceste motive, intretinerea corecta si la timp a sistemului de franare este una din operatiile imperative ale posesorului de autovehicul.
CUM STIM CA AVEM O PROBLEMA IN FUNCTIONAREA FRANELOR

Daca observati una din manifestarile de mai jos, contactati in cel mai scurt timp un service specializat pentru investigatii:

  • martorul sistemului de franare din bord este aprins;
  • frana „nu tine” sau frana este „slaba”;
  • in timpul franarii masina „trage” intr-o parte;
  • in timpul franarii, se blocheaza una sau toate rotile;
  • franarea are loc cu trepidatii;
  • franarea este foarte zgomotoasa.
discuri si placute frana ATE
CE LUCRARI PRESUPUNE INTRETINEREA INTR-UN SERVICE AUTO

Intretinerea sistemului de franare cu actionare hidraulica cuprinde urmatoarele lucrari:

  • controlul etanseitatii instalatiei hidraulice;
  • verificarea calitatii / completarea / inlocuirea lichidului de frana daca este cazul;
  • verificarea furtunurilor flexibile de frana;
  • evacuarea aerului din instalatie;
  • verificarea uzurii componentelor sistemului de franare (placute, discuri, saboti, etc.);
  • verificarea si reglarea distantei dintre saboti si tambur
intretinere sistem franare

Sfaturile Auto-Ovarom

  1. in conditii de carosabil umed, Auto Ovarom recomanda conducatorilor auto sa conduca prundent si sa testeze franele autoturismului apasand si eliberand pedala de frana de mai multe ori pentru a curata discurile de impuritati si umezeala.
  2. atunci cand apar uzuri la oricare dintre componentele sistemului de franare, ele trebuiesc inlocuite, iar dupa inlocuire conducatorii auto trebuie sa considere o perioada de rodare a acestora, in care trebuie evitate franarile puternice in primii 150-200 km.
  3. recomandam verificarea periodica a nivelului de umplere al rezervorului de lichid de frana. Aproape la toate autovehiculele, rezervorul este transparent ceea ce inseamna ca poate fi verificat nivelul lichidului fara sa fiti nevoiti sa scoateti capacul.
  4. apelati la un service autorizat pentru orice interventie la sistemul de franare, deoarece:
    – pentru aceasta sunt necesare dotari tehnice pentru inlocuirea si verificarea componentelor acestui sistem
    – lichidul de frana este foarte toxic si pot aparea probleme la manipularea sau depozitarea incorecta a lichidului uzat, de asemenea, poate distruge vopseaua caroseriei, fiind foarte coroziv.
  5. verificati la fiecare revizie sistemul de franare deoarece uzura apare in functie de stilul de condus. Impuritatile depuse prin ardere pe placutele de frana cauzeaza formarea de caneluri pe discurile de frana, iar ca o consecinta negativa, efectul de franare este diminuat considerabil.
PROGRAMARE LA VERIFICAREA SISTEMULUI DE FRANARE

Daca esti convins de importanta intretinerii instalatiei de franare, fa o programare la unul din service-urile Auto-Ovarom pentru o verificare amanuntita.